Pengikut

Powered By Blogger

Sabtu, 28 Mei 2011

Adakah AURAT itu menjijikkan mata???!

oleh BeeLa SiTi pada pada 28hb Mei 2011 pukul 7.37 ptg
Ya, memang benar aurat itu menjijikkan pandangan mata sesiapa sahaja yang melihatnya. Apatah lagi seorang lelaki yang berada di sebuah pasar, dan tiada seorang wanita pun yang sempurna auratnya ditutup di pasar tersebut. Bukankah ia menyusahkan lelaki tersebut untuk tidak melihat kepada anggota-anggota yang jijik tersebut? Apabila dipalingkan ke kiri, ternampak pula perempuan yang berada di kirinya.

Hendak tundukkan melihat lantai, wanita di di hadapan memakai skirt pula. Sangat menyusahkan orang! Ke mana lagi hendak dilihat? Hendak dipejamkan mata? Sudah berhempas pulas sang lelaki mengalih pandangannya ke sana sini, tetapi wanita-wanita yang tidak sempurna auratnya ditutup masih buat-buat tidak faham. Difikirkan auratnya yang menjijikkan itu menarik, tetapi meloyakan! Bahkan menggelikan!

Allah Subhanahu wata’ala berfirman,

“Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api Neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah Subhanahu wata’ala terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.”

(At Tahrim: 6)
Dan Allah Subhanahu wata’ala berfirman,

إِنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ

“Sesungguhnya orang-orang yang takut kepada Tuhannya Yang tidak nampak oleh mereka, mereka akan memperoleh ampunan dan pahala yang besar.”
(Al Mulk: 12)

Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan..

-Imam Hasan Al-Basri-

~jadi wahai muslimat sekalian,tutupilah auratmu sebelum orang lain tutupkan...tutup tak bermaksud bungkus aurat..(^_^)..kalian akan mendapat dosa dua kali ganda jika tidak menutup aurat..kenapa??sebab kalian telah melanggar perintah Allah iaitu tidak menutup aurat dan telah membiarkan lelaki bukan mahram melihat aurat anda..mahukah kalian menunggu syurga di pintu neraka??nauzubillah min zalik.. jadi,peliharalah aurat kalian..peringatan buat diri saya juga..=)
Wallahu A'lam~ (^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan